لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۶

چین ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان خود را دوباره وارد قرنطینه کرد


در حالی که بنا بر گزارش‌ها اکنون شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از نیم میلیون نفر گذشته است چین برای جلوگیری از بروز موج دوم در این کشور، حدود ۴۰۰ هزار نفر از اهالی یکی از استان‌های مرکزی خود را باری دیگر در قرنطینه قرار داده است.

استان هبئی که بخش‌هایی از آن اکنون وارد قرنطینه شده در نزدیکی پکن قرار دارد و اقدامات محدودکننده دولت تنها پس از شناسایی ۱۸ مورد جدید در شهرستان آنشین این استان صورت گرفته است.

مقامات چینی روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که همه روستاها و ساختمان‌ها در این شهرستان وارد قرنطینه کامل شده و خانواده‌ها تنها اجازه دارند یک نفر را در روز برای خرید به بیرون از خانه بفرستند.

هیچ خودرویی نیز از بیرون از شهرستان حق ورود به منطقه را ندارد.

این اخبار در خالی مخابره می‌شود که این کشور قبلاً با واکنش سریع و قرنطینه گسترده کشور در همان مراحل ابتدایی شیوع کرونا، توانسته بود جلوی انتشار آن را با موفقیت بگیرد.

از پکن، پایتخت چین، نیز خبر می‌رسد که مقام‌ها در این شهر ۱۹۳ مرکز تست‌گیری در سراسر شهر برپا کرده‌اند و طی ۴۸ ساعت گذشته از ۷۶ هزار نفر تست کرونا گرفته شده است.

تلاش‌ها در پکن برای مهار کووید-۱۹ تاکنون موفقیت‌آمیز اعلام شده و مقام‌های چینی اعلام کردند که ترکیب قرنطینه، فاصله‌گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک باعث این موفقیت شده است.

روز یکشنبه این شهر تنها شاهد ۸ مورد جدید ابتلا به کرونا بود در حالیکه این تعداد هفته پیش از این بالاتر از ۱۰ نفر در روز بود.

چین خاستگاه ویروس کرونا است و بر اساس گزارش‌ها، این بحران جهانی از شهر ووهان آغاز شد. بدترین وضعیت شیوع کرونا در چین مربوط به ماه‌های ژانویه و فوریه و تا حدودی اوایل مارس می‌شد.

با آغاز شیوع ویروس کرونا در چین، دولت اقتدارگرای این کشور همزمان هم سانسور اطلاعات را افزایش داد و هم تلاش داشت از شدت ضربه این همه‌گیری بر بدنه اقتصاد کشور بکاهد.

در همین حال، هم نهادهای بین‌المللی و هم بسیاری از شهروندان چینی نسبت به آمارهای رسمی اعلام‌شده از سوی مقامات این کشور ابراز تردید می‌کنند.

پیش از این، حمید سوری، عضو ستاد ملی کرونا در ایران که استاد دانشگاه علوم پزشکی «شهید بهشتی» نیز هست، به خبرگزاری ایرنا گفت: «یک نوع خدشه» در داده‌های دولت چین درباره کرونا وجود داشت و «هرچه جلوتر ‌رفتیم، متوجه می‌شدیم واقعیت اپیدمی با گزارش‌های چینی‌ها همخوانی ندارد».

منابع: سی‌ان‌ان و رادیو فردا / پ.پ
XS
SM
MD
LG