لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۴

حمله با چاقو به تجمع طرفداران راست افراطی در آلمان شش مجروح به‌جا گذاشت


خبرگزاری آلمان به نقل از نهادهای امنیتی این کشور اعلام کرد مأمور پلیس به شدت مجروح شده و تحت عمل اورژانسی قرار گرفته است
خبرگزاری آلمان به نقل از نهادهای امنیتی این کشور اعلام کرد مأمور پلیس به شدت مجروح شده و تحت عمل اورژانسی قرار گرفته است

در حمله مردی با چاقو به تظاهرات طرفداران راست افراطی در شهر مانهایم در جنوب غربی آلمان شش نفر مجروح شدند و فرد مهاجم نیز بر اثر شلیک مأموران پلیس به‌شدت زخمی شد.

پلیس آلمان روز جمعه، ۱۱ خردادماه، با بیان اینکه اکنون خطر رفع شده، اعلام کرد که میشائیل استورزنبرگر،‌ فعال سیاسی مخالف اسلام، یک پلیس و چهار تن دیگر با ضربات چاقوی فرد مهاجم مجروح شدند و مرد مهاجم نیز با شلیک مستقیم پلیس زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، پلیس مجروح شده چند بار از ناحیه پشت سر مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت.

در تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از این حمله مردی با ریش بلند دیده می‌شود که تلاش دارد به یک نفر حمله کند.

در این تصاویر یک نفر از ناحیه پا مجروح می‌شود و پلیسی که سعی دارد جلوی مهاجم را بگیرد نیز با چاقو زخمی می‌شود. سپس یک پلیس دیگر به مهاجم شلیک می‌کند.

اولاف شولتز، صدراع‍ظم آلمان، نیز روز جمعه با «وحشتناک» توصیف کردن این تصاویر در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «خشونت در دموکراسی ما کاملاً غیرقابل قبول است. مجرم باید به اشد مجازات برسد.»

خبرگزاری آلمان به نقل از نهادهای امنیتی این کشور اعلام کرد مأمور پلیس به شدت مجروح شده و تحت عمل اورژانسی قرار گرفته است.

روزنامه بیلد نیز به نقل از یکی از همکاران آقای استورزنبرگر اعلام کرده او از «ناحیه پا و صورت ضربه خورده و به صورت اورژانسی جراحی شده است. اما ظاهرا خطری زندگی او را تهدید نمی‌کند.»

از هویت یا انگیزه مهاجم اطلاعی در دست نیست و پلیس گفته که هنوز نمی‌تواند جزئیاتی در مورد مجروح شدن دیگر حاضران در این تجمع ارائه کند.

این خشونت در آخرین مرحله از کمپین انتخاباتی پارلمان اروپا رخ می‌دهد که در آن حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان تبلیغات زیادی علیه مهاجران در آلمان داشته است.

میشائیل استورزنبرگر ۵۹ ساله که خود را یک روزنامه‌نگار منتقد اسلام معرفی می‌کند، عضو چندین سازمان راست افراطی از جمله جنبش «پگیدا» است.

XS
SM
MD
LG