لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۳

واژگونی یک اتوبوس مسافربری در یزد جان ۱۰ نفر را گرفت


تصویر مربوط به اتوبوس مسافربری واژگون‌شده در جادهٔ ساغندِ یزد است
تصویر مربوط به اتوبوس مسافربری واژگون‌شده در جادهٔ ساغندِ یزد است

رسانه‌ها در ایران از مرگ دست‌کم ۱۰ نفر و زخمی‌شدن ده‌ها نفر دیگر بر اثر واژگونی مرگبار یک اتوبوس در جادهٔ ساغندِ یزد خبر می‌دهند.

این اتوبوس مسافربری که از بوشهر راهی مشهد بود، حوالی ساعت ۲:۳۳ دقیقه بامداد روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور، در جادهٔ ساغند در ۱۴۰ کیلومتری محور یزد به طبس در استان یزد دچار حادثه شد.

آمارهای متفاوتی از تعداد مسافران این اتوبوس از ۵۰ تا ۵۲ نفر منتشر شده و شمار مجروحان نیز در خبرگزاری‌های مختلف از ۳۶ تا ۴۲ نفر اعلام شده است.

این یکی از مرگبارترین تصادفات اتوبوس‌های مسافربری در ایران است که در سال‌های اخیر گزارش شده است.

ایرنا به نقل از حسن مؤمنی، رئیس پلیس راه کشور، درباره جزئیات واژگونی این اتوبوس اسکانیا گفته که بررسی اولیه نشان می‌دهد اتوبوس از مسیر اصلی خارج و وارد جاده‌ای شد که مختص به معدن بود و در آنجا واژگون می‌شود.

او از انتقال مجروحان این حادثه به بیمارستان‌های مختلف شهر یزد خبر داده و گفته بنابر آخرین اطلاع وضعیت مجروحان وخیم نیست.

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد گفته است که هنوز علت حادثه مشخص نیست و کارشناسان پلیس راه در حال بررسی علت واژگونی این اتوبوس مسافربری هستند.

خبرگزاری ایرنا نوشته جاده دو طرفه یزد - ساغند - طبس، به‌رغم تردد پرشمار مسافران شهر مشهد از استان‌های مرکز و جنوب کشور، ایمنی لازم را ندارد و تاکنون تصادفات زیادی از این جاده گزارش شده که منجر به فوت یا مصدوم شدن مسافران شده است.

ششم شهریورماه سال جاری خورشیدی و در ادامه حوادث مرگبار برای شرکت‌کنندگان در مراسم مذهبی «اربعین»، برخورد دو دستگاه اتوبوس با یک خودروی سواری در استان کرمانشاه باعث کشته شدن شش نفر و زخمی شدن ۳۰ تن دیگر شد.

ایران همچنان جاده‌های بی‌کیفیت و پرخطری دارد که آمار تصادفات مرگبار را افزایش داده است.

سازمان پزشکی قانونی ایران گزارش داده‌ که بیش از ۲۰ هزار مورد مرگ در سال گذشته در تصادفات جاده‌ای ایران ثبت شده است.

XS
SM
MD
LG