لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۶

شکست سه بر صفر تیم ملی والیبال ایران از فرانسه در آمریکا


تیم ایران در تلاش برای پیروزی، در دیدار بعدی مقابل بلغارستان به زمین می‌رود
تیم ایران در تلاش برای پیروزی، در دیدار بعدی مقابل بلغارستان به زمین می‌رود

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در هفته پایانی لیگ ملت‌ها با نتیجه سه بر صفر مغلوب فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها شد.

امین اسماعیل‌نژاد، ستاره ایران، محمدطاهر وادی پاسور اصلی و آرمان صالحی لیبروی دوم موفق به اخذ روادید آمریکا نشدند. بهروز عطایی سرمربی ایران و آنالیزور این تیم نیز هنوز نتوانسته روادید آمریکا را دریافت کنند.

سوای مشکل ناقص شدن ترکیب، والیبال ایران همواره مقابل فرانسه با دردسر مواجه شده و از ۱۰ دیداری که تاکنون انجام داده‌اند، فقط یک پیروزی با نتیجه ۳-۲ نصیب ایران شده. نخستین‌بار تقابل دو تیم، در مسابقات جهانی ۱۹۷۰ رخ داد که به برتری ۳-۰ فرانسه انجامید.

ایران در ضعیف‌ترین دوره خود از تاریخ لیگ‌ ملت‌ها، تاکنون ۹ بازی انجام داده که حاصلش فقط دو پیروزی بوده است. این تیم در تلاش برای سومین پیروزی، در دیدار بعدی مقابل بلغارستان به زمین می‌رود.

بازیکنان ایران در ست اول بازی با فرانسه قهرمان المپیک توکیو، نتوانستند از امتیاز هجدهم فراتر بروند. ست دوم ۲۲ امتیاز کسب کردند و در ست سوم نیز در امتیاز ۱۹ متوقف شدند.

جمعی از ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی با پرچم‌ها و لباس‌های منقش به شیر و خورشید در تالار آناهایم حضور داشتند. آنها شعارهایی علیه نظام جمهوری اسلامی، همچنین در حمایت از شاهزاده رضا پهلوی سر دادند.

فرانسه با این پیروزی به رتبه نهم رسید تا شانس بیشتری برای به صعود به دور نهایی داشته باشد. اما ایران با این شکست در رده یازدهم جدول باقی ماند.

چینی‌ها که با نمایشی دور از انتظار تا آستانه تحمیل اولین ناکامی به ژاپن پیش رفتند، اگر موفق می‌شدند به پیروزی برسند، با رقم زدن سومین برد خود ایران را یک پله دیگر به زیر می‌کشیدند.

شهروز همایونفرمنش به خبرنگاران گفت:‌ «من و ولی‌زاده پس از پرواز طولانی، تقریباً دو ساعت مانده به شروع مسابقه به سایر نفرات اضافه شدیم و اگر بازی می‌کردیم مصدوم می‌شدیم. غیبت عطایی و خوریانی ضربه سنگینی به تیم زده و آنالیز حین مسابقه نداریم.»

تیموتی کارل با ۱۹ امتیاز برترین بازیکن این مسابقه بود. استفن بویه هم ۱۱ امتیاز برای فاتح دو دوره از لیگ جهانی دست آورد. در تیم ایران اما هیچ بازیکنی غیر از مرتضی شفیعی از ۸ امتیاز فراتر نرفت.

طلوع‌کیان کمک مربی ایران گفت: «تونیوتی و لگاف تاکنون در لیگ امسال بازی نکرده بودند. اطلاعات ما از این دو بازیکن برای سال‌های قبل بود. چشم بسته بودیم و تقسیم پاس تونیوتی را به صورت کامل در اختیار نداشتیم. روش سنتی با قلم و کاغذ و بدون آنالیزور واقعاً سخت است.»

رئیس فدراسیون والیبال ایران گفته است به دلیل مشکلاتی که برای ایران پیش آمده، فدراسیون جهانی امتیازات رنکینگ ایران را کاهش نخواهد داد.

در سایر بازی‌های هفته پایانی، آرژانتین در آناهایم آمریکا با نتیجه ۳-۱ از سد صربستان گذشت تا به رتبه سوم صعود کند. ایتالیا هم در فیلیپین ۳-۱ برزیل را شکست داد و به جایگاه ششم رسید.

رادیو فردا؛ م.ر/ب.ب
XS
SM
MD
LG