لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۸

بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ آغاز شد


بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ در پاریس در مراسمی پر از رنگ و امید آغاز شد تا ورزشکارانی از سراسر جهان برای ۱۱ روز به رقابت با یکدیگر بپردازند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، شامگاه چهارشنبه ۷ شهریور آغاز این بازی‌ها را طی مراسمی در میدان کنکورد، واقع در قلب پاریس اعلام کرد تا این اولین باری باشد که مراسم افتتاحیه پارالمپیک در فضایی متفاوت از استادیوم اصلی برگزار شود.

۴ هزار و ۴۰۰ ورزشکار از ۱۶۸ کشور همزمان با غروب خورشید و در میان تشویق ۳۰ هزار تماشاگر حاضر در سکوهای اطراف میدان تاریخی کنکورد وارد این میدان شدند، از جمله ۶۵ ورزشکار کاروان ایران که در ۱۰ رشته ورزشی در این رقابت‌ها حضور دارند.

هوای خوب شامگاه چهارشنبه پاریس در تضاد با باران شدید و هوای نامناسب این شهر در مراسم افتتاحیه المپیک در روز۵ مرداد بود.

یکی از بخش‌های جالب توجه این مراسم، اجرای «لاکی لاو»، خواننده فرانسوی بود که دست چپ خود را از ناحیه آرنج از دست داده است. او در این مراسم آهنگ معروف «توانایی من» را با حضور رقصندگانی که شماری از آنها معلولیت داشتند، اجرا کرد.

اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک، پیش از این که امانوئل مکرون آغاز این رقابت‌ها را به صورت رسمی اعلام کند، به ورزشکاران و تماشاگران گفت که امیدوار است «انقلابی» در زمینه پذیرش و شمولیت افراد دارای معلولیت در جهان رخ دهد.

در این مراسم پرچم پارالمپیک توسط جان مک فال، دونده بریتانیایی پارالمپیک، به میدان کنکورد آورده شد، چهره‌ای که آژانس فضایی اروپا او را به عنوان اولین فضانورد دارای معلولیت در جهان انتخاب کرده است. فلورنت مانودو، قهرمان المپیک فرانسوی، نیز مشعل المپیک را به میدان آورد.

در مجموع از ۳۵ ورزشگاه المپیک، ۱۸ ورزشگاه برای بازی‌های پارالمپیک، مورد استفاده قرار خواهند گرفت، از جمله استاددو فرانس.

فروش بلیت‌های این رقابت‌ها از زمان بازی‌های المپیک افزایش یافته است به طوری که بیش از دو میلیون از دو و نیم میلیون بلیط موجود فروخته شده است.

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه؛ س.ن

XS
SM
MD
LG