لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۳

ترامپ خواهان بازگشایی فوری عبادتگاه‌ها در آمریکا شد


دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه دوم خرداد از فرمانداران ایالت‌ها این کشور خواست با محسوب کردن عبادتگاه‌ها به عنوان فعالیت‌های «ضروری»٬ بیدرنگ مجوز بازگشایی آنها را صادر کنند.

بر اساس محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با ویروس کرونا از مردم خواست شده بود که در خانه بمانند و فقط مشاغل و نهادهای ضروری اجازه فعالیت دارند. در همین حال، در روزهای اخیر فرمانداران تمامی ایالت‌های آمریکا در حال کاهش این محدودیت‌ها هستند یا برنامه خود در این زمینه را اعلام کرده‌اند.

آسوشیتدپرس می‌گوید، دونالد ترامپ تهدید کرده است که می‌تواند دستور فرمانداران در این زمینه را لغو کند، اما مشخص نیست او چگونه می تواند دستور فرمانداران را در خصوص بازگشایی یا تعطیلی چنین اماکنی را بی اثر کند.

رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری خود گفت، فرمانداران می‌بایست اقدام درست را انجام دهند و اجازه دهند که این محل‌های عبادت بسیار مهم و ضروری همین الان و برای این آخر هفته بازگشایی شوند.

آسوشیتدپرس می‌گوید، دونالد ترامپ در تلاش است تا کسب و کار در آمریکا را بازگشایی کند تا بتواند روند سقوط اقتصادی در این کشور را معکوس کند.

طبق این گزارش، محافظه کاران مسیحی از جمله هواداران اصلی دونالد ترامپ در آمریکا محسوب می‌شوند و به همین خاطر او در تلاش است تا به نوعی نشان دهد که نگرانی های آنها در خصوص بسته ماندن کلیسا در بحبوحه شیوع کرونا را در نظر دارد.

شمار قربانیان در آمریکا از ۹۵ هزار نفر گذشت

شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا تا روز جمعه دوم خرداد از ۹۵ هزار نفر گذشت و شمار مبتلایان به این ویروس نیز یک میلیون و ۵۸۰ هزار نفر اعلام شده است.

کارشناسان گفته اند تا پایان ماه جاری میلادی (یک هفته دیگر) شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از یکصد هزار نفر خواهد گذشت.

دکتر کریس موری از دانشگاه واشینگتن نیز گفته است براساس مدل هایی که این دانشگاه به کار برده است تا پایان ماه اوت (اخر تابستان) شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۱۴۳ هزار نفر خواهد رسید.

با این حال با کاهش محدودیت ها در بسیاری از ایالات های آمریکا، شماری از کارشناسان بهداشتی نسبت به افزایش شمار مبتلایان هشدار داده اند.

در همین حال، دونالد ترامپ گفته است، پرچم ایالات متحده بر فراز تمامی ساختمان‌های فدرال و بناهای یادبود، به یاد کلیه کسانی که به دلیل ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند طی سه روز آینده نیمه‌افراشته شود.

XS
SM
MD
LG