لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۳

«سازمان ترامپ» با همکاری یک شرکت سعودی در دوبی برج لوکس می‌سازد


شرکت ساختمان‌سازی سعودی «دار گلوبال» از قرارداد جدیدی با «سازمان ترامپ» برای ساخت یک «آسمانخراش» در شهر دوبی امارات متحده عربی خبر داد.

این تازه‌ترین پروژه شرکت وابسته به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، در منطقه نفت‌خیز خلیج فارس است.

شرکت «دار گلوبال» که بازوی بین‌المللی شرکت سعودی «دار الارکان» است، روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پروژه «برج ترامپ» در دوبی، «بازار لوکس دوبی» را هدف قرار داده است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی، از محل احداث برج و طرح آن، پرده‌برداری خواهد شد.

«دار گلوبال» می‌گوید این پروژه شامل هتل ترامپ و واحدهای مسکونی با برندهای تجاری خواهد بود.

این شرکت دو هفته پیش از انعقاد قراردادی با «سازمان ترامپ» برای ساخت یک «برج مرتفع» در شهر ساحلی جده در عربستان سعودی خبر داده بود.

«دار گلوبال» همچنین در حال انجام پروژه «ترامپ اینترنشنال عمان» شامل هتل و ویلاهای لوکس در شهر مسقط است که بر پایه آن‌چه در وبسایت شرکت منتشر شده، انتظار می‌رود ساخت آن تا سال ۲۰۲۴ به پایان برسد.

البته «سازمان ترامپ» مالک پروژهٔ در حال احداث در عمان نیست، بلکه برپایه یک قرارداد، اجازه استفاده از برند «ترامپ» را در این پروژه داده است.

دونالد ترامپ پس از آن‌که در سال ۲۰۱۷ میلادی رئیس‌جمهور آمریکا شد، مدیریت «سازمان ترامپ» را به پسرانش سپرد اما سهام آن را به نام خود حفظ کرد.

قراردادهای خارجی «سازمان ترامپ» انتقادهایی را برانگیخته است چرا که در صورت پیروزی‌ ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی آمریکا اختمال تضاد منافع وجود دارد.

کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۳ گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد شش کشور، از جمله عربستان سعودی و امارات، در حالی که سعی می‌کردند در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بر دولت آمریکا تاثیر بگذارند، بیش از ۷۵۰ هزار دلار در هتلی در واشینگتن که مالکیتش به ترامپ باز می‌گردد هزینه کردند.

دونالد ترامپ، نامزد حزب‌جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که شنبه گذشته از یک عملیات ترور جان سالم به در برد، در دوره ریاست‌جمهوری‌‌اش، روابط نزدیکی با ریاض برقرار کرد و عربستان سعودی را به عنوان نخستین کشور در سفرهای خارجی‌اش پس از رسیدن به کاخ سفید برگزید.

اریک ترامپ، فرزند رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و رئیس اجرایی «سازمان ترامپ»، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از گسترش حضورمان در منطقه از راه آغاز احداث پروژه برج ترامپ در دوبی، خرسندیم».

XS
SM
MD
LG