حمایت از محیط زیست در جشنواره بین المللی فیلم توکیو

جشنواره بین المللی فیلم توکیو . (عکس: سایت رسمی جشنواره)

جشنواره بين المللی فيلم توکيو روز شنبه با موضوع محوری محيط زيست و با حضور فيلم سازان مختلف از سرتاسر جهان و دوستداران سينمای ژاپن در پايتخت اين کشور جریان دارد.


به گزارش خبرگزاری ها، در مراسم افتتاحيه اين جشنواره، به جای فرش قرمز، فرش سبز رنگی پهن شده بود.


اين اقدام به گفته مسئولان جشنواره بين المللی فيلم توکيو، به نشانه احترام به محيط زيست انجام گرفته بود.
اين فرش از بازيافت بطری های پلاستيکی ساخته شده بود.


ستارگان فيلم افتتاحيه فستيوال به نام « صخره قرمز» از جمله « جان وو» کارگردان فيلم و « تونی لونگ» بازيگر آن، در مراسم افتتاحيه حضورداشتند.


همچنين « جولين مور» ستاره هاليوودی فيلم « کوری»، همراه با « يوشينو کيمورا»، ديگر بازيگر ژاپنی فيلم، در ميان ستارگانی بودند که بر روی فرش سبز جشنواره قدم گذاشتند. « تارو آسو»، نخست وزير ژاپن، نيز هنرمندان را بر روی اين فرش همراهی می کرد.


بيست و يکمين دوره جشنواره بين المللی فيلم توکيو با شعار حمايت از محيط زيست، فيلم های شرکت کننده را با ژنراتورهای برقی که با استفاده از انرژی باد کار می کنند، به روی پرده نشان می دهد.

پانزده فيلم که به شدت در موضوع و سبک با هم متفاوت هستند، در بخش رقابتی جايزه بزرگ « توکيو ساکورا» به نمايش در خواهند آمد .


در بخش مسابقه اين جشنواره، همچنين دو فيلم ژاپنی به نام های « انعکاس سکوت» به کارگردانی « آتسورو واتابی» و « روزهای مدرسه با خوک» ساخته « تتسو مادآ»، دو اثر چينی به نام های « ترس از تاريکی» ساخته « ايوی هو» و « سوپر تيفون» از « فنگ ژيا اونينگ»، تازه ترين ساخته ابراهيم فروزش ازايران به نام « هامون و دريا»، يک درام خانوادگی از کشور ايتاليا و يک فيلم دلهره آور فرانسوی به روی پرده خواهند رفت.


« جان ويت»، بازيگر آمريکايی و برنده جايزه اسکار، رياست هيئت داوران بخش مسابقه را بر عهده دارد.


تمامی فيلم های اين بخش برای نخستين بار در آسيا به نمايش در می آيند.


برنده جايزه بزرگ جشنواره به ارزش ۱۰۰ هزار دلار، روز ۲۶ اکتبر، پنجم آبان، اعلام خواهد شد .


بيست و يکمين دوره جشنواره بين المللی فيلم توکيو با شعار حمايت از محيط زيست، فيلم های شرکت کننده را با ژنراتورهای برقی که با استفاده از انرژی باد کار می کنند، به روی پرده نشان می دهد.


ازفيلم هايی که در بخش طبيعت جشنواره به نمايش در می آيند، می توان به فيلم های « سنفونی آبی» که در مورد « جيکوب مايول» قهرمان افسانه ای غواصی است و « گدازه هايی از آسمان»، کمدی اسپانيايی در مورد يک کمپين ضد آلودگی هوا است، اشاره کرد.


جشنواره بين المللی فيلم توکيو در آسيا، هم طراز جشنواره های معتبری چون کن، ونيز و برلين است، اما رقابت تنگاتنگی با جشنواره فيلم پوسان کره جنوبی دارد.