لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۵

بارش‌ سیل‌آسای بهاری در مشهد جان پنج نفر را گرفت؛ ۱۲ نفر مفقودند


شهروندان گرفتار در سیلاب مشهد
شهروندان گرفتار در سیلاب مشهد

با ادامه باران‌های سیل‌آسا در استان خراسان رضوی، خبرگزاری‌های داخلی در ایران از کشته شدن پنج نفر در شهر مشهد به‌دلیل غرق‌شدن در سیلاب خبر دادند.

به گزارش رسانه‌های ایران، مأموران آتش‌نشانی روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، پیکر بی‌جان یک زن و مرد را از داخل خودرویی که در سیلاب غرق شده‌ بود، بیرون کشیدند.

محسن ذاکریان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز اعلام کرد که شمار جان‌باختگان بر اثر سیلاب در مشهد به چهار نفر رسید و ۱۲ نفر نیز تاکنون مفقود شده‌اند.

فرماندار مشهد هم از اضافه شدن یک نفر دیگر به شمار جان‌باختگان خبر داد.

برپایه تصاویر منتشر شده، سیلاب همچنین چندین دستگاه خودرو را در این استان با خود برد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی، با اشاره به آبگرفتگی بیشتر معابر و بزرگراه‌های مشهد از مردم خواست تا در سطح شهر «تردد» نداشته باشند.

بارش رگباری در بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت در مشهد، که موجب تاریکی آسمان این شهر نیز شد، آبگرفتگی شماری از منازل را هم در پی داشته است.

آن‌طور که یک مقام اداره کل مدیریت بحران خراسان رضوی اعلام کرده، مناطق توریستی و گردشگری، بوستان‌ها و پارک‌های مشهد تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

به گفته علیرضا رحیمی « جاده اصلی فریمان -مشهد قبل از محدوده «فرهاد گرد» به علت وقوع سیلاب تا اطلاع بعدی مسدود است.»

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز در گفتگو با خبرگزاری ایسنا با اشاره به اینکه سامانه بارشی تا روز یکشنبه دراستان خراسان رضوی ادامه خواهد داشت، از گرفتار شدن دو خودرو در مسیر طرقبه- شاندیز خبر داد و گفت: «تگرگ، محصولات کشاورزی را از بین برده است.»

رضا عباسی از مردم خواست به تفرجگاه‌های کوهستانی و خارج از شهر سفر نکنند و از سفرهای داخل شهری نیز پرهیز کنند.

گزارش‌ها همچنین از جاری شدن سیلاب در روستاهای کالو و کرناوه، حسن‌آباد لائین، رباط و سنگدیواره خبر می‌دهد.

رضا کاظمیان، رئیس هلال احمر منطقه کلات از مردمی که در حاشیه رودخانه‌ها زندگی می‌کنند خواست که هرچه سریع‌تر خانه‌های خود را تخلیه کنند.

وقوع سیلاب در این استان همچنین باعث قطع برق و گاز در روستاهای بسیاری شده‌ است.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی تا اوایل هفته آینده بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه، بارش تگرگ توام با وزش باد شدید و آبگرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی خواهد داشت.

هواشناسی خراسان رضوی همچنین نسبت به بارش تگرگ، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان در این فاصله زمانی هشدار داده است.

XS
SM
MD
LG