لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۵

دست‌کم ۱۲ نفر در حملات روسیه به شرق اوکراین کشته شدند


آتش‌نشان‌ها در محل یکی از حملات موشکی روسیه به ویلنیانسک، اوکراین
آتش‌نشان‌ها در محل یکی از حملات موشکی روسیه به ویلنیانسک، اوکراین

در حملات روسیه به مناطق مسکونی شرق اوکراین دست‌کم ۱۲ شهروند این کشور ازجمله کودکان کشته شدند.

مقامات محلی اوکراین روز شنبه نهم تیر اعلام کردند روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته مناطق گسترده‌ای در شرق کشور را هدف حملات هوایی قرار داده است.

حمله روسیه به یک ساختمان مسکونی ۹ طبقه در شهر دنیپرو یک کشته برجای گذاشته است و نیروهای امدادی در حال آواربرداری از این ساختمان هستند.

مقامات دنپیرو می‌گویند در حمله به این ساختمان، یک دختر هفت ماهه به همراه ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند و برخی ساکنان ساختمان نیز مفقود هستند که گمان می‌رود زیر آوار مانده باشند.

مقامات محلی شهر ویلنیانسک اوکراین نیز می‌گویند در حملات موشکی عصر روز شنبه ۹ تیرماه روسیه به این شهر، هفت نفر، شامل دو کودک کشته شدند.

این حملات که ۱۰ زخمی برجای گذاشت، زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار داده بود.

فرماندار استان دونتسک اوکراین همچنین گفته است نیروهای روسی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ بار این منطقه را مورد هدف قرار دادند و در یکی از حملات به روستای «نیو‌-یورک» پنج نفر زخمی شدند.

گزارش‌های رسیده از اوکراین حاکی است که هر ساعت به شمار جان‌باختگان حملات ۲۴ ساعت گذشته روسیه به مناطق شرقی اوکراین اضافه می‌شود و آمار تلفات انسانی تأیید شده بالاتر می‌رود.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی، تصاویری از حمله ویرانگر روسیه به مناطق مسکونی منتشر کرد و گفت حمله به دنیپرو یک یادآوری دیگر به متحدان اوکراین است که این کشور به سیستم‌های دفاع هوایی بیشتری نیاز دارد.

او گفت تنها مقداری عزم جامعه جهانی در ارسال سامانه‌های ضدهوایی می‌تواند «ترور روسیه» را متوقف کند.

این در حالی است که نیروی هوایی اوکراین روز شنبه اعلام کرد که ۱۰ پهپاد روسیه را سرنگون کرده است.

مقامات روسیه نیز روز شنبه از حملات پهپادی اوکراین به منطقه کورسک خبر داده و گفتند در این حملات پنج نفر کشته شدند.

آلکسی اسمیرنوف فرماندار استان کورسک روسیه می‌گوید دو کودک در میان قربانیان حمله پهپادی اوکراین به روستای مرزی گورودیشچه بودند.

وزارت دفاع روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای گفته است شش پهپاد اوکراینی را در سه منطقه مرزی با این کشور سرنگون کرده است.

در این میان بلاروس، متحد نزدیک روسیه، نیز مدعی شده است که یک پهپاد اوکراین را در داخل مرزهای خود ساقط کرده و قصد دارد نیروهای خود در مرز اوکراین را افزایش دهد؛ موضوعی که کی‌یف آن را رد کرده و گفته است این ایده، بهانه روسیه برای تجمیع نیروهای نظامی بیشتر در اطراف مرزهای اوکراین است.

بخشی از نظامیان روسیه در تهاجم سال ۲۰۲۲ به اوکراین، از طریق خاک بلاروس وارد این کشور شده بودند.

XS
SM
MD
LG