لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۷

«حمله آمریکا» در عراق؛ نیروهای حشدالشعبی هدف موشک‌های پهپاد قرار گرفتند


تصویری آرشیوی از شبه‌نظامیان حشد الشعبی
تصویری آرشیوی از شبه‌نظامیان حشد الشعبی

همزمان با بالاگرفتن تنش بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل، یک مقام آمریکایی در گفت‌گو با خبرگزاری رویترز از حمله ایالات متحده به مواضع شبه‌نظامیان عراقی خبر داد.

رویترز می‌گوید هنوز مشخص نیست کدام نیروهای شبه نظامی در عراق مورد حمله قرار گرفته‌اند. اما این مقام آمریکایی تصریح کرد که این حمله برای دفاع از نیروهای ایالات متحده انجام شده است.

همزمان حشد الشعبی، مهمترین گروه شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی در عراق، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد اعلام کرد که ۲ گشتی نیروهای این سازمان در استان بابل واقع در مرکز عراق مورد حمله هوایی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا ، حشد الشعبی عراق در اطلاعیه‌ای گفت: «اطلاعات موجود حاکی از آن است که دو گشتی تیپ ۴۷ در شمال استان بابل هدف موشک‌های شلیک شده از پهپاد قرار گرفتند که این حمله منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نیروها شده است.»

حشد الشعبی در بیانیه خود اشاره‌ای به عامل این حمله نکرده است.

رویترز به نقل از منابع پلیس و بیمارستانی عراق نوشت در این انفجارها چهار نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد که این حمله به دلیل تهدیدات علیه نیروهای ائتلاف مستقر در عراق انجام شده است.

وی اما در مورد تلفات این حمله در عراق اظهار نظری نکرد.

مقامات عراق و ایالات متحده چهارم مرداد ماه از پرتاب چندین فروند راکت به سمت پایگاه هوایی عین‌الاسد عراق که محل استقرار نیروهای تحت فرماندهی آمریکا است، خبر داده‌ بودند، اما این حملات خسارت یا تلفاتی به دنبال نداشته است.

مقامات آمریکایی تصریح کرده بودند که این راکت‌ها به پایگاه عین الاسد اصابت نکردند.

این تحولات در حالی است که ارتش اسرائیل سه‌شنبه اعلام کرد که در حمله هوایی به بیروت، فواد شکر، یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان را کشته است.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری رویترز و ایرنا؛ س.ن
XS
SM
MD
LG