لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۵

اوکراین می‌گوید پیشروی نیروهایش در کورسک روسیه ادامه دارد


فرمانده ارتش اوکراین از تداوم پیشروی نیروهای این کشور در منطقه کورسک روسیه خبر داد و همزمان برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که نیروهای اوکراینی یک پل مهم در کورسک را منهدم کرده‌اند.

الکساندر سیرسکی، فرمانده ارتش اوکراین، روز جمعه ۲۶ مرداد در یک جلسه ویدئویی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور، گفت نیروهای آفندی بین یک تا سه کیلومتر دیگر پیش رفته‌اند.

او با بیان اینکه «همه اقدامات طبق برنامه در حال انجام است»، همچنین از وقوع درگیری در «مالایا لوکنیا» در عمق ۱۱.۵ کیلومتری در خاک روسیه خبر داد.

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام روسیه گزارش داد که نیروهای اوکراینی روز جمعه یک پل مهم را در منطقه کورسک منهدم کردند.

به گفته الکسی اسمیرنوف، فرماندار منطقه کورسک، این پل بر روی رودخانه سیم در منطقه گلوشکوفسکی قرار داشت.

برخی رسانه‌های روسیه نیز به نقل از مقام‌های امنیتی این کشور گفته‌اند تخریب این پل دسترسی به قسمتی از منطقه را قطع کرد و تخلیه غیرنظامیان از این منطقه دشوارتر شد.

عملیات اوکراین در خاک روسیه و در منطقه مرزی کورسک از ۱۶ مرداد آغاز شده است.

اما از سوی دیگر و همزمان با گزارش‌های مربوط به کورسک، حملات روسیه به مناطق شرق اوکراین تشدید شده است.

به گفته ستاد کل ارتش اوکراین، درگیری‌های روز جمعه به ویژه در پوکروفسک و اطراف آن در دونتسک شدت داشت و این مناطق «با شدیدترین حملات روسیه روبه‌رو هستند».

مقام‌های نظامی اوکراین در پوکروفسک با اشاره به «پیشروی سریع‌تر نیروهای روسی» خواستار خروج فوری غیرنظامیان از این شهر شده‌اند.

همچنین ستاد کل ارتش اوکراین از درگیری در برخی مناطق دیگر در شرق این کشور از جمله کوپیانسک، کراماتورسک و سیورسکی خبر داده است.

XS
SM
MD
LG