لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۵

اعتصاب سراسری بیمارستان‌های هند در پی تجاوز و قتل یک پزشک زن


اعتراض پزشکان و عوامل درمانی در هند به تجاوز و قتل پزشک زن
اعتراض پزشکان و عوامل درمانی در هند به تجاوز و قتل پزشک زن

در پی تجاوز به یک پزشک زن و قتل او در بیمارستانی در کلکته، پزشکان بیمارستان‌های سراسر هند به اعتصاب عمومی ۲۴ ساعته دست زدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هند به استثنای مراکز اورژانس روز شنبه ۲۷ مرداد تعطیل شده و تمام پزشکان شاغل در امور غیر اورژانس از کار دست کشیده‌اند.

این گزارش می‌افزاید انتظار می‌رود یک میلیون پزشک در سراسر بیمارستان‌های هند به این اعتصابات بپیوندند و سیستم بهداشتی کشور برای یک روز فلج شود.

یک پزشک کارآموز ۳۱ ساله هفته گذشته در کالج پزشکی کلکته مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و به قتل رسید.

این موضوع با واکنش خشم‌آلود جامعه پزشکی هند مواجه شده است. مشابه این حادثه برای یک دانشجوی ۲۳ ساله در دهلی نو در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاده بود که به اعتصابات سراسری در کشور دامن زد.

در حادثه دی‌ماه ۱۳۹۱، شش نفر در رابطه با تجاوز به دانشجوی رشته فیزیوتراپی بازداشت شدند. آنها دانشجوی یاد شده را در اتوبوسی مورد ضرب و شتم و تجاوز قرار داده و سپس او را از اتوبوس به بیرون پرتاب کرده بودند.

رویترز می‌گوید در خارج از کالج پزشکی «آر جی کار» کلکته، جایی که جنایت علیه پزشک کارآموز در آن اتفاق افتاده، پلیس حضور سنگینی دارد و این بیمارستان روز شنبه خلوت است.

ماماتا بانرجو، وزیر ارشد بنگال غربی، منطقه‌ای که کلکته در آن واقع است از اعتصاب پزشکان حمایت کرده و خواستار تحقیقات فوری برای مجازات عاملان تجاوز و قتل پزشک زدن به شدیدترین شکل ممکن شده است.

این گزارش می‌افزاید بخش اعظم مراکز درمانی و تشخیص بیماری‌ها در کلکته نیز روز شنبه بسته هستند.

سندیپ ساها، یک پزشک متخصص کودکان، به رویترز گفته است به غیر از مواد اضطراری هیچ بیماری را قبول نخواهد کرد.

این گزارش گستردگی اعتصاب پزشکان هند را «بی‌سابقه» عنوان کرده است.

XS
SM
MD
LG