لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۰

هشدار در آستانهٔ بازگشایی مدارس: «نیمی از مدارس تهران» ناایمِن هستند


همزمان با نزدیک‌ شدن به فصل بازگشایی مدارس در ایران، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی هشدار داد که از نظر این سازمان، نیمی از مدارس تهران برای دانش‌آموزان «ناایمن» هستند.

این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که کمتر از ده روز تا بازگشایی مدارس ایران و استان پرجمعیت تهران باقی مانده است.

قدرت‌الله محمدی، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، تآٔکید کرده که از هر دو مدرسهٔ پایتخت، یک مدرسه ناایمن است.

این مقام مسئول همچنین گفته که از سال گذشته تاکنون «حتی یک پرونده مبنی بر اینکه مدرسه‌ای اقدامات ایمن‌سازی را انجام داده به دست ما نرسیده» است.

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری فارس، از سال گذشته موضوع ایمن‌سازی مدارس تهران در دستور کار آتش‌نشانی و سازمان مدیریت بحران شهر تهران قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌ای هم در این زمینه با آموزش‌ و پرورش تهران بسته شد.

از ۲۸۰۰ مدرسه تهران، نیمی توسط سازمان مدیریت بحران از نظر سازه‌ای بررسی شده و قرار است تا پایان سال تمام مدارس مورد بررسی قرار گیرند.

شهرداری آموزش‌های ایمنی لازم را به مدارس ارائه می‌کند و به گفته مدیران شهری، اگر مالکان برای ایمن‌سازی اقدام کنند، شهرداری در صدور پروانه و ارائه مجوز‌های لازم با آن‌ها همکاری می‌کند.

علاوه بر ناایمن بودن مدارس، بیمار‌ستان‌های تهران هم از نظر ایمنی وضعیت مناسبی ندارند و بخش عمده‌ای از آن‌ها هنوز تأییدیه ایمنی از آتش‌نشانی دریافت نکرده‌اند.

آماری که مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اعلام کرده تنها مربوط به مدارس تهران است. پیش از این گزارش‌های متعددی از وجود مدارس ناایمن در شهرستان‌های کشور نیز منتشر شده بود.

۱۸ شهریور سال جاری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که نا ایمن‌ترین مدارس کشور در این استان قرار دارد.

علی احمدزاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت که ۴۸۳ کلاس سنگی در استان سبب شده که یکی از ناایمن‌ترین مدارس در سطح کشور را داشته باشیم.

XS
SM
MD
LG