لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۵

جاستین ترودو از مجلس کانادا رأی اعتماد مجدد گرفت


جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، پس از این‌که حزب سیاسی رقیب او نتوانست حمایت کافی را برای برکناری وی از قدرت و پایان دادن به دولت ۹ ساله لیبرال‌ها به‌دست بیاورد، به آسانی رای اعتماد مجدد کسب کرد.

نمایندگان مجلس عوام کانادا روز چهارشنبه با ۲۱۱ رای موافق در برابر ۱۲۰ رای مخالف به ترودو، تلاش حزب اپوزیسیون محافظه‌کار برای رای عدم اعتماد به دولت لیبرال اقلیت او را ناکام گذاشتند.

ترودو که محبوبیتش در کانادا به دلیل افزایش قیمت‌ها و بحران مسکن کاهش یافته است، طی هفته‌های اخیر به دنبال خروج حزب «دموکرات نوین» از دولت ائتلافی وی از نظر سیاسی آسیب پذیرتر شد.

کارینا گولد، از سران حزب لیبرال کانادا، گفت: «امروز روز خوبی برای کشور بود، چرا که فکر نمی‌کنم کانادایی‌ها خواهان انتخابات زودهنگام باشند.»

ترودو اگرچه توانست به راحتی رای اعتماد مجدد بگیرد، اما او همچنان با چالش‌های متعددی مواجه است. از جمله رهبر جدایی‌طلبان کبک در همین روز تاکید کرد که برای سرنگونی دولت تلاش خواهد کرد مگر اینکه ترودو با خواسته‌های آنها موافقت کند.

لیبرال‌های دولت ترودو همچنین به زودی با رای‌گیری دیگری در مورد یکی از طرح‌های خود برای بودجه خود روبرو خواهند شد که آن نیز به مثابه یک رای اعتماد است، اما انتظار می‌رود که از این مانع هم عبور کنند.

با این حال محافظه‌کاران راست میانه در نظرسنجی‌ها پیش از انتخاباتی که باید تا پایان اکتبر ۲۰۲۵ برگزار شود، پیشی گرفته‌اند. محافظه‌کاران می‌گویند که هزینه‌های فدرال و نیز میزان جرم و جنایت در دوران لیبرال‌ها افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG