لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۷

یک کشتی تفریحی ۶۸ مهاجر سرگردان در آب‌های اقیانوس اطلس را نجات داد


 تعداد مهاجرانی که در شش ماهه نخست سال جاری خود را به خاک اسپانیا رسانده‌اند به بیش از ۲۳ هزار نفر می‌رسد
 تعداد مهاجرانی که در شش ماهه نخست سال جاری خود را به خاک اسپانیا رسانده‌اند به بیش از ۲۳ هزار نفر می‌رسد

آژانس نجات دریایی اسپانیا روز پنجشنبه ۳۱ خرداد اعلام کرد که یک کشتی تفریحی موفق شده‌ است ۶۸ مهاجر سرگردان در آب‌های اقیانوس اطلس را نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این عملیات جسد پنج نفر از سرنشینان قایق چوبی این مهاجران نیز در آب‌های نزدیک جزایر قناری پیدا شده است.

به گفته آژانس نجات دریایی اسپانیا، یک نفتکش بعدازظهر چهارشنبه از شمال غربی این کشور در حال حرکت به سمت برزیل بود که قایقی سرگردان را در حدود ۴۴۰ مایل دریاییِ (۸۱۵ کیلومتری) جنوب تنریف، یکی از هفت جزیره مجمع‌الجزایر قناری، پیدا می‌کند.

مقامات اسپانیا می‌گویند یک کشتی تفریحی برای نجات مهاجران مسیر خود را تغییر داد و موفق شد که خدمه قایق «اینسینیا» و نیز جسد سه نفر را که روی این قایق بودند بیرون بکشند. با این حال شرایط آب‌وهوایی موجب شد که اجساد دو نفر دیگر را در دریا رها کنند.

به گفته آژانس امداد و نجات اسپانیا، انتظار می‌رود قایق «اینسینیا» روز جمعه به بندر سانتاکروز در تنریف برسد.

جزایر قناری همواره مقصد مهاجرانی است که به‌دنبال زندگی بهتر در اروپا با قایق از شمال غربی آفریقا مسیری خطرناک را در اقیانوس اطلس طی می‌کنند.

وزارت کشور اسپانیا می گوید که در سال ۲۰۲۳ تعداد بی‌سابقه ۵۵ هزار و ۶۱۸ مهاجر با قایق در این مسیر به راه افتادند که مقصد اکثر آن‌ها جزایر قناری بود. این تقریبا دو برابر آمار سال ۲۰۲۲ است.

این وزارتخانه اعلام کرد تعداد مهاجرانی که در شش ماهه نخست سال جاری خود را به خاک این کشور رسانده‌اند به بیش از ۲۳ هزار نفر می‌رسد.

سازمان مرزهای پیاده، یک سازمان غیرانتفاعی اسپانیایی، می‌گوید تا ماه مه سال جاری بیش از پنج هزار مهاجر در تلاش برای رسیدن به سواحل اسپانیا، بیشتر در مسیر اقیانوس اطلس، جان خود را از دست داده‌اند.

این رقم برای کل سال ۲۰۲۳، شش هزار و ۶۰۰ نفر بود که بیش از دو برابر رقم اعلام شده برای سال ۲۰۲۲ است.

XS
SM
MD
LG