لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۲

پلیس می‌گوید انگیزه قتل برادر مالک متروپل «اختلافات شخصی» بوده است


تصویر مربوط به لحظات پس از شلیک گلوله به مجید عبدالباقی است
تصویر مربوط به لحظات پس از شلیک گلوله به مجید عبدالباقی است

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور روز یک‌شنبه دوم مرداد مدعی شناسایی و دستگیری عاملان قتل برادر مالک ساختمان متروپل در آبادان «در کمتر از دو ساعت» شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مهدی حاجیان انگیزه عاملان قتل مجید عبدالباقی، برادر مالک و سازنده ساختمان متروپل آبادان، را «اختلافات شخصی» اعلام کرد اما توضیح دیگری در این مورد نداد.

وب‌سایت خبری رکنا هم روز یک‌شنبه نوشت که «عاملان قتل اجیر شده و دستور داشتند تا مجید عبدالباقی را به قتل برسانند.»

به نوشته این سایت، «فردی به نام شهرام.د» که «از افراد سرشناس و ثروتمند آبادانی است به اتهام آمریت در قتل بازداشت شده» است.

پیش از این، حسین زلفی، فرمانده انتظامی آبادان، از دستگیری پنج نفر عاملان تیراندازی منجر به قتل مجید عبدالباقی خبر داده و گفته بود: «در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان یک قبضه سلاح کلت کمری به کار رفته در قتل و همچنین خودروی ساینا که به وسیله آن فرد مقتول را تعقیب می‌کردند، کشف شد.»

رسانه‌های ایران عصر شنبه، یکم مرداد از سوء قصد به مجید عبدالباقی، برادر مالک برج فروریخته متروپل در آبادان و کشته شدن او در جریان این تیراندازی خبر دادند.

در ویدیویی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در این باره منتشر شد، دیده می‌شود که آقای عبدالباقی در پارکینگ یک واحد مسکونی هدف شلیک گلوله دو فرد مسلح قرار می‌گیرد.

قتل برادر مالک متروپل، انتقام یا فراتر از آن
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:10 0:00

برج متروپل آبادان با وجود هشدارهای پیاپیِ چندماهه درباره عدم استحکام بنا به دلیل تخلفات صورت‌گرفته در ساخت آن، روز دوم خرداد به‌‌طور ناگهانی فرو ریخت و در جریان آن ۴۳ نفر کشته شدند.

منابع رسمی در همان زمان اعلام کردند که حسین عبدالباقی، مالک متروپل آبادان، در جریان ریزش برج «کشته» شده است. با این حال برخی منابع درباره کشته شدن حسین عبدالباقی ابراز تردید کرده‌اند.

این ساختمان ۹ طبقه تجاری، پزشکی، اداری در فضایی با بیش از شش هزار مترمربع توسط هلدینگ عبدالباقی در سال ۱۳۹۸ ساخته و از سوی استاندار وقت خوزستان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده بود.

در حالی که مقام‌های قضایی پیش از این از بازداشت ۲۳ تن در این ارتباط خبر داده‌ بودند، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرده که برای ۲۰ نفر در این پرونده، کیفرخواست صادر شده و همه این افراد در بازداشت به سر می‌برند.

XS
SM
MD
LG