لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۵

سقوط دو اتوبوس به رودخانه‌ای در نپال بیش از ۵۰ کشته برجا گذاشت


امدادگران نپالی در حال جستجوی بقایای اتوبوس‌های سقوط کرده به رودخانه‌ای در این کشور
امدادگران نپالی در حال جستجوی بقایای اتوبوس‌های سقوط کرده به رودخانه‌ای در این کشور

سقوط دو اتوبوس به رودخانه‌ای خروشان در نپال که به‌دنبال رانش زمین اتفاق افتاد، بیش از ۵۰ کشته برجای گذاشت و بارش مداوم باران کار امداد و نجات را دشوار ‌کرد.

ظاهراً سه بازمانده این حادثه به محل امن شنا کردند، اما امدادگران تا صبح جمعه ۲۲ تیرماه هیچ اثری از اتوبوس‌ها پیدا نکردند؛ اتوبوس‌هایی که احتمالاً زیر آب رفته و در رودخانه تریشولی به پایین دست رفته‌اند.

رودخانه‌های نپال به‌دلیل کوهستانی بودن عموماً جریان شدیدی دارند. باران‌های شدید موسمی در چند روز گذشته موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها شده و آن‌ها را کدر کرده که همین مسئله دیدن بقایای اتوبوس‌ها را دشوارتر کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رابی لامیخانه، وزیر کشور نپال، در پارلمان گفت که ۵۱ مسافر ناپدید شده‌اند و بیش از ۵۰۰ نیروی امدادی مشغول عملیات جستجو هستند.

او گفت ظرف ۲۴ ساعت گذشته بر اثر رانش زمین در ‌ایالت‌های مختلف، ۱۷ تن جان باخته و سه تن دیگر زخمی شده‌اند.

پنجشنبه شب، رانش زمین یک کلبه را مدفون کرد و اعضای یک خانواده هفت نفره را در نزدیکی شهر تفریحی پوخارا کشت. خانواده در خواب بودند که رانش زمین کلبه آن‌ها را فرو برد و به سه خانه دیگر در اطراف آن آسیب وارد کرد.

فصل باران‌های موسمی از ژوئن تا سپتامبر موجب بارش‌ شدید باران در نپال می‌شود که غالباً رانش زمین را در این کشور کوهستانی هیمالیا به‌دنبال دارد.

XS
SM
MD
LG