لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۹

اعلام جرم دادستانی علیه حسین پاکدل پس از استوری او درباره «استیک» و «کتلت»


حسین پاکدل پیشتر مجری صداوسیمای جمهوری اسلامی بود
حسین پاکدل پیشتر مجری صداوسیمای جمهوری اسلامی بود

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی علیه حسین پاکدل، مجری و بازیگر باسابقه، به اتهام «توهین» به ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور پیشین، و قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، اعلام جرم کرد.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۱۷ خرداد بدون اشاره به نام آقای پاکدل نوشت که دادستانی تهران برای «یک مجری و بازیگر به‌دلیل توهین و هتاکی» پرونده قضایی تشکیل داد.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، اما درباره اعلام جرم قوه قضائیه نوشت که «فرد هتاک» حسین پاکدل است که به‌دلیل با انتشار یک استوری اینستاگرامی به توهین به رئیسی و سلیمانی متهم شده است.

آقای پاکدل که پیشتر مجری صداوسیمای جمهوری اسلامی بود، در حساب اینستاگرام خود نوشته بود: «مطبخ سیاست، از مردان پخته، استیک لاستیک می‌سازد، از مردان پخمه، کتلت مخصوص رژیم».

به نظر می‌رسد که قوه قضائیه به‌دلیل استفاده از عبارات «استیک» و «کتلت» در این استوری علیه آقای پاکدل اعلام جرم کرده است.

حسین پاکدل در سال‌های اخیر علاوه بر بازیگری، اجرای حراجی تهران را نیز برعهده داشته است.

کلمه «کتلت» در سال‌های اخیر به‌دلیل نوع کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، در حمله پهپادی آمریکا در عراق معنایی ویژه یافته است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی که منتقد یا مخالف جمهوری اسلامی هستند، از بین رفتن کامل سلیمانی را به کنایه با درست کردن غذای کتلت مقایسه می‌کنند.

پیشتر نیز برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله نواب ابراهیمی، آشپز سرشناس در فضای مجازی، به‌دلیل انتشار پست‌هایی درباره «کتلت» با برخورد نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی مواجه شده بودند.

خبرگزاری میزان همچنین بدون ارائه جزئیاتی افزود که «در پی شیطنت یک روزنامه تذکر لازم به مدیرمسئول ابلاغ شد».

به نوشته تسنیم، روزنامه‌ای که از دادستانی تهران تذکر گرفته، روزنامه «جهان صنعت» است.

در پی مرگ ابراهیم رئیسی و همراهانش در حادثه سقوط بالگرد در روز ۳۰ اردیبهشت، موجی از بازداشت‌ کاربران شبکه‌های اجتماعی به اتهام توهین به رئیسی به راه افتاد.

در میان بازداشت‌شدگان، رضا ببرنژاد برادر دادخواهِ مهدی ببرنژاد، از کشته‌شدگان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» روز اول خرداد بازداشت شد.

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری استان کرمان روز ۱۴ خرداد اعلام کرد که به «۲۵۴ نفر» به‌دلیل انتشار مطالب «توهین‌آمیز» با همکاری سازمان اطلاعات سپاه «تذکر و ارشاد تلفنی داده شده و در خصوص هشت نفر نیز احضار قضایی صورت گرفته است».

بر اساس گزارش‌های میزان، تسنیم، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا/م.ت/ک.ر
XS
SM
MD
LG