لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۹

شبه‌نظامیان متحد ایران مسئولیت حمله به بندر ایلات اسرائیل را بر عهده گرفتند


نمایی از بندر ایلات در اسرائیل
نمایی از بندر ایلات در اسرائیل

ائتلاف موسوم به «مقاومت اسلامی در عراق» که از حمایت ایران برخوردار است، روز چهارشنبه مسئولیت حمله به شهر بندری ایلات در جنوب اسرائیل را بر عهده گرفت.

این ائتلاف با انتشار بیانیه‌ای گفت که در واکنش به جنگ غزه و کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی، از جمله زنان و کودکان، صبح چهارشنبه با استفاده از پهپادهای خود یک «هدف کلیدی» را در بندر ایلات اسرائیل مورد حمله قرار داد.

ائتلاف «مقاومت اسلامی در عراق» در حالی این حمله را موفقیت‌آمیز خوانده که ارتش اسرائیل می‌گوید در روز چهارشنبه یک فروند پهپاد در سواحل ایلات سقوط کرده است.

بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل، این پهپاد وارد سرزمین اسرائیل نتوانست بشود و سربازان اسرائیلی آن را تا لحظه سقوط رصد می‌کردند. این بیانیه می‌گوید که یک موشک پدافند به سوی پهپاد مورد اشاره شلیک شده است.

«مقاومت اسلامی در عراق» جریان متحد شورشیان حوثی در یمن است و اخیرا اعلام کرده که عملیات‌های مشترکی را با حوثی‌ها انجام داده است. حوثی‌ها نیز پیش از این بندر ایلات اسرائیل را هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار داده‌اند.

حملات حوثی‌ها که به گفته خودشان تا پایان جنگ غزه ادامه خواهد داشت، باعث کاهش شدید رفت و آمدها کشتی‌ها از مسیر دریای سرخ و خلیج عدن شده که آبراهی حیاتی برای بازارهای آسیا، خاورمیانه و اروپا محسوب می‌شود.

گزارش‌ها حاکی است که حوثی‌ها در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه یک فروند کشتی را در خلیج عدن هدف حمله قرار داده‌اند.

بر اساس اعلام سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا، این حمله در سواحل عدن رخ داده است. بیانیه این نهاد می‌گوید که ناخدای یک کشتی تجاری گزارش داده موشکی در نزدیکی این کشتی در دریا فرود آمده است.

بر اساس این گزارش، خدمه کشتی هیچ آسیبی در این حمله ندیده‌اند و کشتی به مسیر خود ادامه داده است.

شورشیان حوثی تاکنون بیش از ۶۰ فروند کشتی را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف حملات موشکی و پهپادی خود قرار داده‌اند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ س.ن/ک.ر
XS
SM
MD
LG