لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۳

آمار رسمی کرونا؛ امام‌ جمعه کیش درگذشت


شمار رسمی قربانیان کرونا از ۱۸ هزار نفر گذشته است
شمار رسمی قربانیان کرونا از ۱۸ هزار نفر گذشته است

سخنگوی وزارت بهداشت ایران می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۲ نفر دیگر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند. امام‌ جمعه کیش یکی از قربانیان کرونا در شبانه‌روز گذشته است.

به این ترتیب بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت، شمار جان‌باختگان کرونا در ایران به ۱۸ هزار و ۲۶۴ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، روز شنبه، ۱۸ مرداد، در گزارش روزانه خود، همچنین از ثبت ۲۱۲۵ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ خبر داد و افزود حدود نیمی از آنان، یعنی ۱۰۴۹ نفر، بستری شده‌اند.

به‌ گفته خانم لاری، در حال حاضر و در مجموع ۴۱۴۸ نفر از بیماران کرونا در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و در بخش‌های مراقبت ویژه بستری‌ هستند.

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت که در صحت آن تردیدهای جدی وجود دارد، تاکنون ۳۲۴ هزار و ۶۹۲ نفر در ایران به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

آمار رسمی مبتلایان و جان‌باختگان در ایران نه‌تنها مورد تأیید نهادهای مستقل نیست که حتی برخی مقامات جمهوری اسلامی هم آن را مورد تردید قرار داده‌اند و برخی منابع، از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، از دو یا چند برابر بودن شمار مرگ‌ومیرها سخن گفته‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین با اعلام این‌ که هم‌اکنون ۱۵ استان‌ ایران همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند، از ایرانیان خواست که از سفر به استان‌های مازندران، خراسان رضوی، گیلان و گلستان پرهیز کنند.

درگذشت امام جمعه کیش
امروز همچنین اعلام شد سیدعلی سیدین، اما‌م‌ جمعه موقت کیش که از ۲۰ روز پیش به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده بود، شب گذشته در بیمارستان جزیره کیش درگذشت.

آقای سیدین همچنین از مدرسین حوزه علمیه و نیز عضو هئیت رئیسه جودوی استان تهران نیز بود که با درگذشت او، شمار درگذشتگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جزیره کیش به هفت نفر رسید.

بیش از ده روز پیش، هفتم مرداد، سیدجواد آیت‌اللهی، امام‌جمعه موقت یزد نیز به‌ دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

تاکنون شماری معدود از مقامات جمهوری اسلامی ازجمله چند نماینده مجلس بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته‌اند.

هیجدهم تیرماه عیسی جعفری، نماینده بهار و کبودرآهنگ، بر اثر بیماری کووید ۱۹ درگذشت. قبل از آغاز مجلس یازدهم نیز فاطمه رهبر و محمدعلی رمضانی، منتخبان تهران و آستانه اشرفیه، نیز به همین دلیل فوت کردند.

XS
SM
MD
LG