لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۴

تشکیل «پرونده جدید» برای عاطفه رنگریز در دادگاه انقلاب


عاطفه رنگریز پیش از این نیز سابقه بازداشت و تحمل زندان را داشته است
عاطفه رنگریز پیش از این نیز سابقه بازداشت و تحمل زندان را داشته است

عاطفه رنگریز،‌ فعال حقوق زنان و زندانی سیاسی سابق، خبر داد که پرونده جدیدی در دادگاه انقلاب دامغان برای او تشکیل شده است.

خانم رنگریز روز شنبه دوم تیرماه در یک استوری در شبکهٔ اجتماعی اینستاگرام با انتشار ابلاغیه‌ای خبر داد که به «تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور» و«تبلیغ علیه نظام و انتشار اکاذیب در فضای مجازی» متهم شده است.

این فعال مدنی با «خنده‌دار» خواندن این پرونده نوشت این اتهامات در حالی علیه او مطرح شده که به دلیل «تنش‌های روانی و جسمی» بازداشت و زندان نتوانسته زندگی معمولی داشته باشد، «چه برسد به کوچک‌ترین فعالیتی». ‌

این فعال حقوق زنان همچنین اعلام کرد رأی نهایی پرونده قبلی او توسط دادگاه تجدید نظر استان سمنان صادر شده است.

عاطفه رنگریز شهریور ۱۴۰۲ چند روز مانده به سالگرد کشته شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، به دست نیروهای امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سمنان منتقل شد.

خانم رنگریز پس از ۴۰ روز بازداشت در حالی که از عارضه قلبی رنج می‌برد، با قرار وثیقه و به صورت موقت آزاد شد.

او یک ماه پس از آن به‌ اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «تشویق و ترغیب مردم به اعتراض و درگیری» و «همکاری با گروه‌ها و رسانه‌های معاند نظام»، به جریمه نقدی و مجازات تکمیلی محکوم شد، اما تسلیم به رأی او به‌دلیل اعتراض دادستان رد شد.

عاطفه رنگریز پیش از این نیز سابقه بازداشت و تحمل زندان را داشته است. او در تجمع روز کارگر سال ۱۳۹۸ بازداشت و به تحمل ۱۱ سال و نیم حبس محکوم شده بود.

XS
SM
MD
LG