لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۲

مرگ ۴۰ مهاجر در آتش‌سوزی قایقی در سواحل هائیتی


دولت هائیتی از چند ماه پیش به دلیل شورش باندهای مسلح، تسلط خود بر این کشور را از دست داده است
دولت هائیتی از چند ماه پیش به دلیل شورش باندهای مسلح، تسلط خود بر این کشور را از دست داده است

سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحده، از مرگ دست کم ۴۰ مهاجر اهل هائیتی پس از آتش گرفتن قایق آنها در دریا خبر داد.

این سازمان در بیانیه‌ای به نقل از اداره مهاجرت هائیتی اعلام کرده که این قایق که بیش از ۸۰ سرنشین داشت، از بندر سن میشل در شمال هائیتی به سمت جزایر تورکس و کایکوس در حال حرکت بود.

بر اساس گزارش‌ها، سرنشینان قایق از کبریت برای روشن کردن شمع استفاده کردند تا از گارد ساحلی عبور امن درخواست کنند، اما بشکه‌های پر از بنزین موجود در قایق آتش گرفته و منفجر شدند.

۴۱ مهاجر توسط گارد ساحلی هائيتی از آتش سوزی جان سالم به در بردند.

نجات‌یافتگان در حال حاضر تحت مراقبت و حمایت سازمان بین‌المللی مهاجرت قرار دارند و ۱۱ نفر از آنها به نزدیکترین بیمارستان منتقل شدند.

گرگوئر گودشتاین، رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت در هائیتی در بیانیه‌ای گفت: «این اتفاق ویرانگر خطراتی را که در کمین کودکان، زنان و مردان در مسیرهای نامنظم مهاجرت است، نشان می‌دهد.»

گودشتاین همچنین تأکید کرد که خشونت شدید گروه‌های تبهکار در هائیتی طی ماه‌های گذشته، ساکنان این کشور را به «توسل به اقدامات ناامیدکننده» برای فرار از منطقه سوق داده است.

دولت هائیتی از چند ماه پیش به دلیل شورش باندهای مسلح، تسلط خود بر این کشور را از دست داده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، اخیراً هشدار داد که هائیتی با تبدیل شدن به یک کشور بدون حکومت فاصله چندانی ندارد.

این در حالی است که اواخر فروردین ماه سال جاری اعلام شد در پی آشوب‌ها و استعفای نخست‌وزیر این کشور، یک شورای انتقالی برای پر کردن خلأ قدرت و سامان دادن به نظم عمومی تشکیل شده است.

XS
SM
MD
LG