لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۴

نبرد شدید سربازان اسرائیلی با شبه‌نظامیان فلسطینی در شهر خان یونس غزه


سربازان اسرائیلی در خان یونس
سربازان اسرائیلی در خان یونس

ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی در خان یونس در جنوب غزه با شبه‌نظامیان فلسطینی درگیری‌هایی داشتند و در جست‌وجوی خود برای یافتن واحدهای کوچک شبه‌نظامی که با خمپاره سربازان اسرائیلی را هدف قرار می‌دادند، چندین تونل‌ و پایگاه‌های دیگر آن‌ها را تخریب کردند.

اطلاعیه ارتش اسرائیل می‌گوید که سربازان این کشور از روز دوشنبه، زمان آغاز عملیات جدید نیروهای اسرائیلی در خان یونس، تا روز جمعه پنجم مرداد حدود ۱۰۰ نیروی شبه‌نظامی فلسطینی را کشته‌اند.

این اطلاعیه می‌افزاید هفت واحد کوچکی که به سمت نیروهای اسرائیلی خمپاره شلیک می‌کردند، هدف حمله هوایی ارتش اسرائیل قرار گرفتند و همچنین در رفح نیز چهار شبه‌نظامی فلسطینی در حملات هوایی کشته شدند.

از سویی شاخه نظامی گروه جهاد اسلامی روز جمعه اعلام کرد که به سمت شهر عسقلان در جنوب اسرائیل و دیگر شهرهای اسرائیل در نزدیکی غزه راکت شلیک کرده است. اما منابع پزشکی و اورژانس اسرائیل می‌گویند که هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

ادامه جنگ کنونی غزه که بیش از ۹ ماه از آغاز آن می‌گذرد، نشان از دشواری‌های ارتش اسرائیل در نابودی شبه‌نظامیان فلسطینی که در ویرانه‌های غزه به جنگ چریکی روی آورده‌اند، دارد.

یک کانال تلگرامی که مدیریت آن در دست شاخه‌های مسلح گروه افراطی حماس و جهاد اسلامی است، اعلام کرد که شبه‌نظامیان فلسطینی در روز جمعه با مسلسل، خمپاره و سلاح‌های ضدتانک در شرق خان یونس نبردهای شدیدی را با نیروهای اسرائیلی انجام داده‌اند.

علاوه بر اسرائیل، آمریکا و اتحادیه اروپا نیز گروه‌های حماس و جهاد اسلامی را سازمان‌های تروریستی می‌دانند.

به گفته وزارت بهداشت غزه که تجت کنترل گروه افراطی حماس است، دست‌کم شش فلسطینی طی این روز در حملات اسرائیل در شرق خان یونس کشته شدند.

یک روز قبل از این درگیری‌ها، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، و معاون او، کامالا هریس که نامزد احتمالی حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری است، هر دو در دیداری با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از او خواستند تا به سرعت با طرح توافق آتش‌بس موافقت کند.

با این حال، هیچ نشانه روشنی از پیشرفت در مذاکرات برای پایان دادن به درگیری‌ها و آزادی حدود ۱۱۵ گروگان اسرائیلی و خارجی که هنوز در غزه نگهداری می‌شوند، دیده نمی‌شود و اظهارات مقامات اسرائیل و حماس نشان می‌دهد که اختلافات جدی بین دو طرف باقی مانده است.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن
XS
SM
MD
LG