لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۱

مایکل پک رئيس سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا شد


مایکل پک
مایکل پک

سنای آمریکا صلاحیت مایکل پک را برای ریاست سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده آمریکا تائید کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مایکل پک را برای ریاست این سازمان که رادیو فردا و صدای آمریکا نیز زیر نظر آن قرار دارند، پیشنهاد کرده بود.

آقای پک در جلسه روز پنج‌شنبه ۱۵ خرداد سنای آمریکا موفق شد ۳۸ رأی موافق اعضای سنا را از میان ۵۳ رای به ‌دست بیاورد و به طور رسمی به عنوان رئیس این سازمان منصوب شود.

بیشتر حامیان مایکل پک، اعضای جمهوری‌خواه سنا بودند و تنها یک نماینده دموکرات به نفع او رأی داد.

جیمی فلای، رئیس رادیو اروپای آزاد، نیز از ریاست مایکل پک استقبال کرده و گفته است که مشتاق همکاری با او برای ادامه اهداف این رسانه در حوزه روزنامه‌نگاری مستقل است.

آقای فلای در عین حال اضافه کرده که رادیو اروپای آزاد در طول ۷۰ سال گذشته تلاش کرده در همه پلتفرم‌های رسانه‌ای، اطلاعات بدون سانسور تولید کند و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

رادیو اروپای آزاد که یکی از بخش‌های مهم سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا محسوب می‌شود، در شهر پراگ مستقر است و رادیو فردا که اخبار و تحولات ایران را پوشش می‌دهد، زیر مجموعه رادیو اروپای آزاد است.

رئیس‌جمهوری آمریکا از دو سال پیش، مایکل پک را برای قرار گرفتن در این سمت در نظر گرفته بود، اما دموکرات‌های سنا با وی مخالف بودند.

رأی مثبت سنا به آقای پک کمی پس از آن صورت می‌گیرد که ترامپ از نحوه پوشش اخبار مرتبط با کرونا در چین در صدای آمریکا به شدت انتقاد کرد.

وی در توئیتی در روز پنج‌شنبه، ۱۵ خرداد، به مایکل پک تبریک گفت و انتخاب او را «پیروزی» برای آمریکا توصیف کرد و نوشت که او قرار است «صدای آمریکا» و همه امور مرتبط با آن را اداره کند.

ترامپ از اعضای جمهوری‌خواه سنا نیز به‌خاطر تأیید مایکل پک تقدیر کرد و او را فردی «استوار، باهوش و عاشق آمریکا» خواند.

پیش از رأی‌گیری در سنا، شماری از دموکرات‌ها درباره نحوه استفاده از بودجه یک سازمان غیرانتفاعی که مایکل پک ریاست آن را بر عهده داشت، تردیدهایی وارد کرده بودند.

کاخ سفید نیز در واکنش اعلام کرده بود که تلاش دموکرات‌ها برای آلوده‌کردن «یک خدمتگزار پاک‌دست دولت» ناامیدکننده است.

XS
SM
MD
LG