لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۵

موافقت جو بایدن با اعلام «وضعیت اضطراری» در تگزاس


برخی ساکنان ایالت تگزاس در پی سرمای شدید، قطع برق و نبود آب آشامیدنی به پایگاه‌های اسکان موقت نقل مکان کردند
برخی ساکنان ایالت تگزاس در پی سرمای شدید، قطع برق و نبود آب آشامیدنی به پایگاه‌های اسکان موقت نقل مکان کردند

همزمان با قطع گسترده برق و کمبود آب در پی سرمای شدید در تگزاس، آژانس فدرال مدیریت اضطراری آمریکا (فِما)،‌ روز شنبه دوم اسفندماه، از موافقت رئیس جمهوری جدید آمریکا با اعلام «وضعیت بحرانی» در این ایالت خبر داد.

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» بیش از نیمی از جمعیت تگزاس، علاوه ‌بر معضل قطع برق و سرمای شدید با کمبود آب آشامیدنی نیز روبه‌رو هستند.

بر همین اساس، بیش از ۱۴ میلیون نفر از ساکنان تگزاس روز جمعه (اول اسفند) اطلاعیه‌ای دریافت کردند که از احتمال آلوده بودن آب آشامیدنی در این ایالت خبر داده است. مقامات فدرال در این اطلاعیه توصیه اکید کرده‌اند که افراد پیش از مصرف آب آشامیدنی حتما آن را بجوشانند.

اعلام وضعیت اضطراری از سوی دولت جو بایدن، امکان تخصیص بودجه و کمک مالی به آسیب‌دیدگان بحران اخیر را فراهم می‌کند. تامین هزینه تعمیرات منزل، اسکان موقت و اعطای وام‌های کم‌هزینه از جمله مواردی است که دولت جدید آمریکا برای کمک به ساکنان تگزاس در نظر گرفته است.

خبرگزاری رویترز همچنین از احتمال سفر جو بایدن به این ایالت خبر داد.

بارش شدید برف و کولاک در تگزاس در روزهای اخیر، به کشته شدن ده‌ها تن در این ایالت جنوبی منجر شده است. به گفته مقامات ایالتی، دست‌کم ده نفر به دلیل «سرمازدگی» جان باخته‌اند.

در همین حال، بارش شدید برف و کولاک باعث شده است که تولید روزانه نفت در تگزاس، سه میلیون بشکه افت کند و تولید نفت آمریکا ۲۷ درصد کاهش یابد. تگزاس از مهم‌ترین مناطق تولید نفت در ایالات متحده است.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، رویترز و رادیو فردا/ آ.ت./ س.ن.
XS
SM
MD
LG